tirsdag 30. november 2010

Når kulda setter inn ..

Først i morgen er vi kommet til desember, den første vintermåned, men jammen meg har vinteren vært her en stund nå! Minusgradene har funnet seg til rette og de er ikke beskjedne heller. Når det er nedi -10 effektive kuldegrader, ja da merkes det!

Jeg synes det er utrolig flott med frost og bare veier, selvom det ikke trengs så altfor mange minusgrader før vi får det. Jeg kunne tenkt meg at vinteren hadde et flertall med sånt vær, enn at vi snør inne i 3 måneder, som i fjor - selvom jeg kjenner jeg gleder meg litt til snøen kommer. I følge værmeldingen er den like rundt hjørne!

Vi bor i et veldig bra isolert hus, så innendørs merker ikke vi noe til kulden. Varmekablene gjør jobben sin til de grader, og det er ekstra bra når vi har en liten en som ligger mye på gulvet.
Selvom huset er varmt og godt ønsker jeg meg likevel en vedovn. For det første varmer den jo veldig godt, men så er det så utrolig koselig også!! Er kommet utrolig mange flotte vedovner på markedet. Vi måtte hatt en liten og smal - det er trangt om plassen i stuen, så greit å tenke praktisk.

Tror denne hadde tatt seg veldig bra ut i stuen

Mens vi venter på peisen klarer vi oss fint med levende lys. Gir en kjempegod stemning det også! Har hørt at et telys varmer like mye som et menneske(?). Vi har vel alle erfart at mange lys fort fører til lufting i stuen. Så telys duger enn så lenge!

Stemningsfullt

Det er ikke bare, bare å være ute i denne kulden - spesielt ikke for en liten baby. Jeg håper ikke det blir særlig kaldere enn det er ute nå, helst kunne jeg tenke meg noen grader i motsatt retning! 
Hjelper heldigvis godt på med sydentur i vente - bare 25 dager igjen!!


Veronica

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar