mandag 24. januar 2011

En fargerik hverdag..

Etter mange år med fargelære har naturligvis interessen for farger økt voldsomt!
Et rom for meg uten farger, er som en tv-stue uten tv - altså en selvfølge!!

 Regbuens farger

 Det gjelder å velge riktig farge til riktig bruk. I følge fargens psykologi virker de forskjellige fargene ulikt inn på oss mennesker. Visste du for eksempel at store mengder av fargen rød kan gjøre vondt verre for ADHD-tilfeller, at grønn er en farge som skaper trygghet og glede, at oransje er en bra farge for fordøyelsen og at gul skaper kreativitet?
Dette er jo selvfølgelig forsket på, og personlig tror jeg farger har STOR betydning for mennesket og dets utvikling.

 Hvis rødfargen brukes riktig, synes jeg det er en fantastisk farge som gjør veldig mye med et rom.

Denne uken jobber jeg litt med en spisestue. Meningen er å gi inspirasjon til et triveligere rom ved hjelp av farger og riktge kombinasjoner.
Det er fantastisk kjekt å sitte og bare kose seg med plantegninger, collager og inspirasjon. Jeg hadde ikke hatt noe imot å gjøre det hver dag, så jeg håper virkelig Bergen Interiør kan gjøre dette mulig - og det tror jeg!!
Det er sånn at kreativiteten ikke holder en hel dag. Det trengs avbrekk, konsentrasjon og ikke minst variasjon  - ihvertfall for min del, så hvorfor ikke bruke bloggingen som både avrekk og inspirasjon!!

Jeg har valgt å jobbe med grønn i spisestuen. En frisk, gledesfylt og FLOTT farge!

Inspirasjon - elsker kombinasjonen av valnøtt sammen med sterke farger

 Gardiner - en detalj å sette farge på 

Sprek tapet - snakk om blikkfang

Er på utkikk etter abstrakte maleri - noen som vet om noen dyktige mennesker her?? 
Jeg trenger et alternativ til dyktige Tone Linda. Sjekk ut bloggen hennes her om dere er interessert.

Veronica

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar