tirsdag 15. februar 2011

Kyllingkjøttboller på menyen

Denne uken har vi for første gang i historien planlagt middagene for hver dag på forhånd!!
Planleggingen har vært tilstede før, for all del, men jeg kan ikke huske at vi har klart å fullføre det 100%.

 Ukens middagsplan!

Igår lagde Espen til deilig hjemmelaget fiskegrateng og idag stod kyllingkjøttboller på menyen. Jeg hadde nevnt meg selv ut som kokk, men Espen endte vel opp med å gjøre ganske mye han også..
Jeg synes kyllingkjøttdeig det er et kjempegodt alternativ til kjøttdeig, og ellers kyllingfilét som vi bruker mye. Det er jo egentlig bare å bruke fantasien med tilbehør og smakstilsetting, så har du mange forskjellige variasjoner!

Du trenger:

400g Kyllingkjøttdeig
1 egg
2 ss potetmel (jeg brukte ikke det, og det gikk helt fint uten)
Vårløk (inviduell mengde)

Forskjellig krydder:
Salt
Pepper
Tacokrydder
Gastromat
bare å slippe fantasien løs og tilsette den smaken en ønsker

..... og diverse ønskelige salatingredienser - selvfølgelig!!


Enkelt og greit!!!! Gjort på 1-2-3!!

Vi hadde ikke tenkt så mye på saus, men hadde noe Toro spaghettisaus liggende og brukte det. Smakte kjempegodt! Med spaghettisaus til, falt det naturlig og også bruke spaghetti som tilbehør. Ikke minst en frisk og god salat for å toppe det hele!!

 Litt vårløk i for smakens skyld..

Klar til å hive innpå ;-)

I morgen blir det hjemmelaget lapskaus å få her i huset. Pleier å bli ganske god når Mr. Monsen tilbereder, så jeg gleder meg :-)

Bon Apetit!

Veronica

1 kommentar: